Fredag

Nu har klockan passerat 0.00, och det är därmed Fredag.
Hur har ni haft det idag?
Jag hade till en början en mycket jobbig dag. Jag vaknade 9.50 av de jävla regnet utanför mitt fönster som smattrade hårt som bara den mot rutan, kunde inte somna om, gick upp, kollade på barnprogram i 40 minuter, gjorde lite O´boy, kollade mer på TV, gick upp och försökte mig på lite soduku, det gick inte p.g.a regnet som stöde mig, jag försökte stänga mitt fönster, men det gick inte, bestämde mig för att klä på mig och fixa mig en snygg frisyr, failade totalt, satte på mig hatten istället av ren depression, sminkade mig lite, failade totalt än en gång, tvättade av allt, insåg att jag hade klätt mig rätt fult, eftersom tunikan jag hade på mig hade fläckar, sket i det, gick ner och kollade på TV i några timmar till, satte på en barnfilm vid namn "Robotar" (fråga mig inte varför), gjorde lite lunch, som innehöll 2 stekta korvmackor, Filippa ringe och undrade om jag skulle komma in till henne i stan, jag tackade ja, skyndade mig att bädda, dra upp fönstret, städade i ordning i köket osv., sprang till bussen med paraplyet i högsta hugg, kom dock alldedes för tidigt, tillslut kom bussen, jag åkte in till stan, mötte upp Filippa där efter att ha stått under mitt paraply på torget och frysit i några långa minuter, gick runt med Filippa på stan ett tag, åt en chokladboll, flummade lite, köpte en snygg tröja på Åhlens, köpte handkräm på lindex, åkte hem, kollade på TV, åt en liten portion makaroner med köttbullar och sen satte jag mig här, vid datorn.
Okej, det där var ganska onödigt fakta som innehöll väldigt många kommatecken. Men så kan det bli ibland. Det förklarar i alla fall hur min dag har varit. Observera att jag gjorde många fler småmistag än vad jag skrev ner. Kommer inte ihåg alla. Men jag var verkligen gråtfärdig ett tag när ingenting funkade. Men Filippa piggade upp mig som tur var.
Imorrn går jag och Filipa på bio (Mamma Mia, såklart), men innan ska vi käka lite gott på Donken och kanske chilla runt lite på stan. Vi ska också ta en kaffe-latte på Wayne's Coffee: Rabattkuponger är grejen, vet ni. Jag glömde också meddela att jag och Filippa bara kollar på rea-priser när vi är på stan, va? That's true. Tröjerna får kosta max 50:-. "Fattiga" är kanske ordet ni tänker på, men icke, sparsam, heter det. Haha ;) Men när man betalar med egna pengar och får 300:- i månadspeng så blir det så. + Att jag sparar till en kamera. Jag har bra anledningar, u know.
Måste också ursäkta för dålig uppdatering går och idag, men jag förmådde mig inte att sätta mig ner här imorse, eftersom jag vet att min dator betyder problem och seghet. Så om jag hade gjort det hade datorn antagligen vart sönderbankad nu. Men som ni kanske märker (jag syftar på de långa inlägget jag skriver nu) så är jag faktiskt skriv-sugen nu! Men jag måste sova, så jag orkar med morgondagen. Jag får väl starta dagen med en mycket god Choklad och Kaffe-drink jag uppfann idag. Väldigt enkelt, om man har näskaffe (varför heter det så?!), O´boy och mjölk hemma. Man gör såhär:
Häll i lite mindre än vanligt mycket O´boy i en stor mugg, häll sedan i en tesked näskaffe i pullvret (heter det så? låter konstigt) och blanda runt. Sen är det dax för mjölken, häll fulla muggen, eller ialf så mycket du vill ha. Sätt den muggen i mikron (utan skeden! viktigt!) i 1-1.30 minuter. Smaklig... dricktid!
Det är supergott! Eller jag tycker det ialf. Men prova :)

Nej, nu ska jag nog runda av, det finns inte en chans att ni läst hela dehär inlägget ;)
Btw, jag hade 24 besökare igår!
Oj, nu ska jag sluta snacka, haha.


Puss <3
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-postadress (kommer inte visas på min blogg)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0