Bilder från Storbo/Särna

Hej! Gissa vad? Jag har äntligen laddat över bilderna från Storbo och Särna.
Vi åkte alltså till Särna med lånad husbil på fredagen. Det var ganska spännande att bo i husbil. Jättekul, faktiskt! På själva färden kan man ju ligga och sova (vet inte om det är lagligt, men det gjorde vi ialf) och sitta vid bord och skriva eller vad man vill.



När vi kom fram var det självklart dags att bada, efter den otroligt jättevarma färden med husbilen (det var något fel på ac:en)


Vi gick sen och kollade på gammelkyrkan. Sen gick vi och badade igen flera gånger, men det har jag inga bilder på.


Kolla in vilken otroligt vacker solnedgång vi fick vara med om!


Dagen efter hubilade vi upp till Storbo, där själva släktträffen skulle äga rum. Här har vi Frida, min kusin, som kom lite efter oss från Mora dit. (visst är hon söt?!)


När släktträffen drog igång åt vi lunch och hade det... jag kan inte ljuga och säga att vi hade det kul, för alla barnen var dödsuttråkade. Men ialf, de som hade hand om allt utmanade oss på en "överraskning" och den var att de drog med oss till ett gammalt hus som mammas farfar hade bott i när han var liten. Glömde jag förresten att nämna att släktträffen hölls för honom för att han skulle fyllt 100 år i år?


Vi han bada lite i sjön, sen var det dags för ytterligare en tripp, denna gången med egna steg till skogen. Vi gick och gick, alla höll på att bli uppätna av knott och mygg. Sen kom vi fram till en resturang där vi fick världens godaste mat. Fläskfilé, jättegoda sallader och potatissallad (därtill förrätt och efterrätt)


Vi träffade också på jättefina hästar! :) Däribland världens näst minsta häst.

Släktträffen gick från att vara en urtrist misslyckad samling med släkten, till att bli en rolig kväll med god mat. :)

Puss <3


Kommentarer

Lämna en kommentar här

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-postadress (kommer inte visas på min blogg)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0